15.04.2010

The South Thames Walk – Bridges and Fashion

Hello everyone!

I have worked quite a while on this post - but only because I was always distracted and needed to find just the PERFECT fit for every bridge ;-). So – what is the purpose of this post: In the right side bar you can see one of my planned activities: walk along the Thames (south bank) on a sunny day (well - this was not a given but a very nice side feature ;-)). Last weekend I spend my Saturday morning with my London guide and put my walk under the title of "Bridges along the London Thames". I found it very interesting to see all the individual features of the bridges. The one very modern and futuristic, the other Victorian with a lot of ornaments and embellishments. Soooo, I had the idea of pairing my bridge pictures with relating fashion collection. In the collage below you see some little fashion thumbnails related to each of the 8 bridges between Westminster and Tower Bridge. With clicking on one of the bridge section you will be redirected to the "STYLE.com"-collection's page. Have fun with it and I would love to see some comments!!!

Have a wonderful Friday. Weekend is coming up!
Yours, Theresa

Hallo meine Lieben,

Mal wieder ein Post, an dem ich mehrere Tage gearbeitet habe, weil ich dauernd unterbrochen wurde und ich lange Zeit brauchte, um die PERFEKTEN Bilder zu finden ,-). Also, worum geht es diesmal? In der rechten Seitenspalte könnte ihr unterden 20 vorgenommenen Aktivitäten auch einen Spaziergang entlang dem Südufer der Themse entdecken. Am letzten Samstag schnappte ich mir also meinen London-Reiseführer und schlenderte am Ufer entlang. Meinen Spaziergang stellte ich dabei unter das Hauptthema "Brücken entlang der Themse". Ich fand es sehr interessant die unterschiedlichen Charaktere der Flussüberbrückungen zu sehen: die eine futuristisch und modern, die nächste viktorianisch angehaucht mit Ornamenten und Verzierungen. Aaaaaalso hatte ich die Idee, meine Brückenbilder mit dazupassenden Modekollektionen zu präsentieren. In der Collage unterhalb meines Textes seht ihr deshalb zu jeder der 8 Brücken zwischen Westminster und Tower Bridge auch kleine Vorschaubilder von Modeschauen. Mit einem Klick auf die entsprechende Brückensektion werdet ihr auf die dazupassende "STYLE.com"-Kollektionsseite geführt. Habt viel Spaß beim Erkunden und ich würde mich wirklich über Kommentare freuen!

Habt einen wunderschönen Freitag. Das Wochenende naht!
Eure Thea

bridgeandfashion-01-01_01bridgeandfashion-01-01_02bridgeandfashion-01-01_03bridgeandfashion-01-01_04bridgeandfashion-01-01_05bridgeandfashion-01-01_06bridgeandfashion-01-01_07bridgeandfashion-01-01_08

My creation
All bridge images: Theresa N. – click HERE to see all the images fullsize
All fashion pictures: style.com

1 Kommentare:

Dasha, London wedding photographer hat gesagt…

Love this idea! Very well done, it's mad how similar things actually could be from absolutely different backgrounds! Great inspiration